Ostavia 1,6 AEE szarpanie gaśnięcie na zimnym silniku
Podobny problem ma moj Ojciec w O1 TDI, ale przejechal z nim juz dobre 100kkm i nic sie nie dzieje, poza tym ze galka mu juz pekla od tego wciskania na sile
Ostavia 1,6 AEE szarpanie gaśnięcie na zimnym silniku
Octavia 1,6 AEE 210tyś gaz założony rok temu.
Od jakiś 2 mc pojawił się problem.
Na zimnym silniku na benzynie przerywa gaśnie "zamula" jak silnik się zagrzeje
i przełączy się na gaz jest wszystko ok, po przełączeniu na benzyne (jak jest ciepły)
wszystko ok nic się nie dzieje. Problem tylko pojawia się na zimnym silniku.
Wymieniłem już czujnik temperatury silnika.
Trzeba dodać że chwilowe spalanie na zimno kiedyś pokazywało 10-15 a teraz 30-45
wychodzi na to że jest podawana niewłaściwa mieszanka.
Proszę o pomoc gdzie szukać problemu.
bizon83, a przepustnice czyściłeś ? miałem identycznie objawy w mojej cordobie, paliła jak smok, na zimnym czasami gasła, po czyszczeniu przepustnicy i wymianie filtrów (paliwa i powierza) wszystko wróciło do normy.
filtry wymienione przepustnica ok miałem wcześniej z nią problemy ale doszedłem z nią do ładu.
jednak co do przepustnicy to obroty by "falowały' a mi po prostu "dusi" się auto jak by problem tkwił w niewłaściwym dawkowaniu mieszanki paliwowej podczas zimnej pracy silnika
dostałem informację od znajomego który posiada WW Polo że przyczyną może być sonda lambda lub nieszczelny okład wydechowy
Sonda pewnie wyszła by na diagnostyce, a szczelność układu chyba nie ma tu nic do rzeczy. U mnie układ wydechowy jest nieszczelny a takie rzeczy się nie dzieją. A może jest to wina katalizatora :?: Masz jeszcze katalizator :?:
Re: Ostavia 1,6 AEE szarpanie gaśnięcie na zimnym silniku
Zamieszczone przez bizon83
Octavia 1,6 AEE 210tyś gaz założony rok temu.
Od jakiś 2 mc pojawił się problem.
Na zimnym silniku na benzynie przerywa gaśnie "zamula" jak silnik się zagrzeje
i przełączy się na gaz jest wszystko ok, po przełączeniu na benzyne (jak jest ciepły)
wszystko ok nic się nie dzieje. Problem tylko pojawia się na zimnym silniku.
Wymieniłem już czujnik temperatury silnika.
Trzeba dodać że chwilowe spalanie na zimno kiedyś pokazywało 10-15 a teraz 30-45
wychodzi na to że jest podawana niewłaściwa mieszanka.
Proszę o pomoc gdzie szukać problemu.
Mam octavie 1,6 z 98 r z instalacja LPG sekwencja i mam identyczne objawy. Oprocz wspomniaych czujnikow i swiec sprawdzilem jeszcze pompe paliwa i wszytsko wydaje sie byc ok. Dzis jade podpiac sie pod kompa - moze cos pokaze. Jakby sie komus udalo zlokaliwoac przyczyne to prosze o odpowiedz.
pozdrawiam
Artus
Na komputerze może nic nie pokazać, bo sonda jest przed katalizatorem i jest tylko jedna (tak przynajmniej mam ja w AEE). Trzeba zrobić analizę spalin.
Zgodnie z przypuszczeniami badanie na komputerze wykzalo , ze samochod jest w pelni sprawny ( przynajmniej elektronika). sprobuje wiec teraz zbadac te sonde i katalizator. Musze tylko znalezc miejsce gdzie to wykonuja.
Proponuje krótki test, przełącz sie całkowicie na benzynę i odkręć wężyk doprowadzający gaz do silniczków krokowych i zostaw auto na noc jak masz możliwość z otwartą maską (jak nie to przed porannym zapaleniem auta podnieś maske zeby ulotnił sie ewentualny gaz) jezeli okaże sie że samochód będzie palił normalnie to znaczy że masz nieszczelność instalacji gazowej albo na reduktorze albo któryś z silniczków krokowych powiedział dość. W ten sposób do silnika dostaje sie gaz i przy zapalaniu na benzynie jest zbyt bogata mieszanka dlatego dusi samochód.
Podkreślam ze odkręcenie tego wężyka dopuszczalne jest tylko wtedy jak auto jest NA STAŁE przełączone na benzyne.
ok, czyli tak naprawde mam odciac doplyw gazu do silnika. Czy ten sam efekt uzyskam jak zakrece zawor przy butli? czy chodzi o to, zeby silnikczki krokowe od gazu mogly zasysac powietrze? Mimo wszytsko wyrobuje dzis ten sposob, dzis tez wymieniam przeplywomierz w nadziei , ze moze to pomoze.
jak zakręcisz zawór to uzyskasz tez taki efekt ale jeszcze w instalacji zostanie troche gazu, jak odkręcisz przewód to będzie szybciej wiadomo co i jak.
witam- rozwiazaniem problemu okazala sie wymiana przeplywomierza. Pomimo iz na badaniu komputerem nie wykryto zadnej nierawidlowosci jego wymiana w 100% wyeliminowala usterke w moim aucie.
pozdrawiam i dzieki za wszelkie pomysly i uwagi
Komentarz