Ostavia 1,6 AEE szarpanie gaśnięcie na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sistec
    Classic
    • 2010
    • 1

    Ostavia 1,6 AEE szarpanie gaśnięcie na zimnym silniku

    Podobny problem ma moj Ojciec w O1 TDI, ale przejechal z nim juz dobre 100kkm i nic sie nie dzieje, poza tym ze galka mu juz pekla od tego wciskania na sile
  • bizon83
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    Ostavia 1,6 AEE szarpanie gaśnięcie na zimnym silniku

    Octavia 1,6 AEE 210tyś gaz założony rok temu.
    Od jakiś 2 mc pojawił się problem.
    Na zimnym silniku na benzynie przerywa gaśnie "zamula" jak silnik się zagrzeje
    i przełączy się na gaz jest wszystko ok, po przełączeniu na benzyne (jak jest ciepły)
    wszystko ok nic się nie dzieje. Problem tylko pojawia się na zimnym silniku.
    Wymieniłem już czujnik temperatury silnika.
    Trzeba dodać że chwilowe spalanie na zimno kiedyś pokazywało 10-15 a teraz 30-45
    wychodzi na to że jest podawana niewłaściwa mieszanka.
    Proszę o pomoc gdzie szukać problemu.

    Komentarz

    • gregor6
      Rider
      • 2008
      • 488
      • Volkswagen

      #3
      Podepnij auto pod VAGa. Możliwe, że padła sonda

      Komentarz

      • bizon83
        Classic
        • 2009
        • 5

        #4
        Pod komputerem była już podłączona jednak nigdy na zimnym silniku.
        Wszystkie parametry w normie.

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          bizon83, a przepustnice czyściłeś ? miałem identycznie objawy w mojej cordobie, paliła jak smok, na zimnym czasami gasła, po czyszczeniu przepustnicy i wymianie filtrów (paliwa i powierza) wszystko wróciło do normy.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • bizon83
            Classic
            • 2009
            • 5

            #6
            filtry wymienione przepustnica ok miałem wcześniej z nią problemy ale doszedłem z nią do ładu.
            jednak co do przepustnicy to obroty by "falowały' a mi po prostu "dusi" się auto jak by problem tkwił w niewłaściwym dawkowaniu mieszanki paliwowej podczas zimnej pracy silnika

            dostałem informację od znajomego który posiada WW Polo że przyczyną może być sonda lambda lub nieszczelny okład wydechowy

            Komentarz

            • gregor6
              Rider
              • 2008
              • 488
              • Volkswagen

              #7
              Sonda pewnie wyszła by na diagnostyce, a szczelność układu chyba nie ma tu nic do rzeczy. U mnie układ wydechowy jest nieszczelny a takie rzeczy się nie dzieją. A może jest to wina katalizatora :?: Masz jeszcze katalizator :?:

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez bizon83
                jednak co do przepustnicy to obroty by "falowały' a mi po prostu "dusi" się auto
                mi nie falowały były albo wyższe albo się dusiła i gasła.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • bizon83
                  Classic
                  • 2009
                  • 5

                  #9
                  co do tego układu wydechowego to tylko sugestie nie mam pojęcia czy może on mieć wpływ

                  katalizator - hmm chyba mam cały a jak by to sprawdzić?

                  przepustnica mi kiedyś falowała ale nie miało znaczenia czy jest zimny czy ciepły silnik ale problem ten już dawno zażegnałem

                  pragnę zauważyć ze podłączany był tylko jak już się silnik zagrzał i wtedy żadnych błędów nie wykryto ani anomali

                  Komentarz

                  • piotrekpruszcz
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 122

                    #10
                    czujnik temperatury cieczy sprawdz

                    Komentarz

                    • bizon83
                      Classic
                      • 2009
                      • 5

                      #11
                      czujnik temperatury cieczy sprawdz
                      już wymieniony tak jak czujnik temp silnika

                      Komentarz

                      • gregor6
                        Rider
                        • 2008
                        • 488
                        • Volkswagen

                        #12
                        katalizator - hmm chyba mam cały a jak by to sprawdzić?
                        Najlepiej na stacji diagnostycznej skontrolować spaliny. Może katalizator masz już do wymiany, lub do wycięcia

                        Komentarz

                        • bzykupl
                          Classic
                          • 2009
                          • 3

                          #13
                          co może być przyczyną szarpania w octavi 1.6 silnik AEE przy przyspieszaniu obroty 2000 do 2500 szarpie

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            A przewody zapłonowe, świece, cewka??
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • bzykupl
                              Classic
                              • 2009
                              • 3

                              #15
                              przewody wymienione świece tez aparat zapłonowy miał luzy ale na innym nowym tak samo chodzi więc to nie od tego

                              Komentarz

                              • Artus
                                Classic
                                • 2007
                                • 5

                                #16
                                Re: Ostavia 1,6 AEE szarpanie gaśnięcie na zimnym silniku

                                Zamieszczone przez bizon83
                                Octavia 1,6 AEE 210tyś gaz założony rok temu.
                                Od jakiś 2 mc pojawił się problem.
                                Na zimnym silniku na benzynie przerywa gaśnie "zamula" jak silnik się zagrzeje
                                i przełączy się na gaz jest wszystko ok, po przełączeniu na benzyne (jak jest ciepły)
                                wszystko ok nic się nie dzieje. Problem tylko pojawia się na zimnym silniku.
                                Wymieniłem już czujnik temperatury silnika.
                                Trzeba dodać że chwilowe spalanie na zimno kiedyś pokazywało 10-15 a teraz 30-45
                                wychodzi na to że jest podawana niewłaściwa mieszanka.
                                Proszę o pomoc gdzie szukać problemu.


                                Mam octavie 1,6 z 98 r z instalacja LPG sekwencja i mam identyczne objawy. Oprocz wspomniaych czujnikow i swiec sprawdzilem jeszcze pompe paliwa i wszytsko wydaje sie byc ok. Dzis jade podpiac sie pod kompa - moze cos pokaze. Jakby sie komus udalo zlokaliwoac przyczyne to prosze o odpowiedz.
                                pozdrawiam
                                Artus

                                Komentarz

                                • gregor6
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 488
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  A czy ktoś w końcu sprawdził ten katalizator :?:

                                  Komentarz

                                  • Artus
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 5

                                    #18
                                    Ja mam nadzieje, ze ewentuaslnie uszkodzony katalizator wykaze badania komputerem.. czy jest na to jakis inny sposob?

                                    pozdrawiam
                                    A

                                    Komentarz

                                    • gregor6
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 488
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Na komputerze może nic nie pokazać, bo sonda jest przed katalizatorem i jest tylko jedna (tak przynajmniej mam ja w AEE). Trzeba zrobić analizę spalin.

                                      Komentarz

                                      • Artus
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 5

                                        #20
                                        Zgodnie z przypuszczeniami badanie na komputerze wykzalo , ze samochod jest w pelni sprawny ( przynajmniej elektronika). sprobuje wiec teraz zbadac te sonde i katalizator. Musze tylko znalezc miejsce gdzie to wykonuja.

                                        Komentarz

                                        • luky8
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 623

                                          #21
                                          Proponuje krótki test, przełącz sie całkowicie na benzynę i odkręć wężyk doprowadzający gaz do silniczków krokowych i zostaw auto na noc jak masz możliwość z otwartą maską (jak nie to przed porannym zapaleniem auta podnieś maske zeby ulotnił sie ewentualny gaz) jezeli okaże sie że samochód będzie palił normalnie to znaczy że masz nieszczelność instalacji gazowej albo na reduktorze albo któryś z silniczków krokowych powiedział dość. W ten sposób do silnika dostaje sie gaz i przy zapalaniu na benzynie jest zbyt bogata mieszanka dlatego dusi samochód.

                                          Podkreślam ze odkręcenie tego wężyka dopuszczalne jest tylko wtedy jak auto jest NA STAŁE przełączone na benzyne.
                                          Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                                          Komentarz

                                          • Artus
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 5

                                            #22
                                            ok, czyli tak naprawde mam odciac doplyw gazu do silnika. Czy ten sam efekt uzyskam jak zakrece zawor przy butli? czy chodzi o to, zeby silnikczki krokowe od gazu mogly zasysac powietrze? Mimo wszytsko wyrobuje dzis ten sposob, dzis tez wymieniam przeplywomierz w nadziei , ze moze to pomoze.

                                            dzieki
                                            A

                                            Komentarz

                                            • luky8
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 623

                                              #23
                                              jak zakręcisz zawór to uzyskasz tez taki efekt ale jeszcze w instalacji zostanie troche gazu, jak odkręcisz przewód to będzie szybciej wiadomo co i jak.
                                              Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                                              Komentarz

                                              • Artus
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 5

                                                #24
                                                witam- rozwiazaniem problemu okazala sie wymiana przeplywomierza. Pomimo iz na badaniu komputerem nie wykryto zadnej nierawidlowosci jego wymiana w 100% wyeliminowala usterke w moim aucie.
                                                pozdrawiam i dzieki za wszelkie pomysly i uwagi

                                                Komentarz

                                                Pracuję...